Як отримати відповідь на вимогу в ПроЗорро

Проведення електронних торгів – це відкрита процедура, що дозволяє кожному бажаючому підготувати свою пропозицію та взяти участь в аукціоні. Це може бути як фізична так і юридична особа. Головною умовою є виконання всіх вимог, що прописані в самому оголошенні про проведення аукціону.

У випадку, якщо опубліковане оголошення не відповідає нормам чинного законодавства, в користувачів є можливість поскаржитися на неї ще до початку самої процедури. В цілому ж, всі оголошення попередньо проходять перевірку в системі ПроЗорро, тому більша їх частина справді відповідає всім вимогам та критеріям, що прописані в діючих українських законах.

Щоб впевнитися в цьому особисто, вам буде достатньо перейти сюди https://www.ueex.com.ua/ueex/sections-council/representatives-electric-power й вже на сайті української енергетичної біржі більш детально ознайомитися з тим, як саме повинно виглядати оголошення про проведення електронних торгів.

Що потрібно знати про скарги та отримання на них відповіді

Не дивлячись на те, що ми говоримо про проведення електронних торгів через систему ПроЗорро та з використанням акредитованого електронного майданчика – це не гарантує того, що серед всіх оголошень не знайдеться організатора, який спробує обійти систему.

Частіше за все, це проявляється в виборі переможця, який може не зовсім відповідати всім вимогам. Це означає, що організатор електронних торгів проігнорував більш вигідні пропозиції і віддав перевагу не зовсім очевидному учаснику.

Для таких випадків була створена система скарг, що дозволяє кожному учаснику поскаржитися на замовника та направити повідомлення про порушення до антимонопольного комітету України. 

В разі, якщо АМКУ схвалює отриману скаргу, результати торгів можуть бути відмінені, або ж можуть бути внесені зміни до умов, яким повинні відповідати учасники. 

Сам алгоритм дій в таких випадках виглядає приблизно наступним чином:

  1. Учасник надсилає скаргу на замовника й прикріплює до неї всі докази, які є обґрунтованими та чітко зрозумілими;
  2. АМКУ проводить перевірку цієї скарги і у разі виявлення явних порушень, направляє вимогу до замовника торгів, в якій прописує певні пункти, які повинні бути ним виконані найближчим часом;
  3. Організатор натискує на пункт “Відповісти на вимогу”, в якому йому потрібно обов’язково заповнити всі відображені там поля;
  4. Далі, замовник повинен виконати всі дії, які потрібно для того, щоб усунути всі наявні порушення, які були зазначені в відповідному листі від АМКУ;
  5. Після усунення всіх проблемних моментів, організатор зобов’язаний надіслати відповідне підтвердження, прикріпивши до нього всю відповідну документацію;
  6. Якщо Антимонопольний комітет України вирішує задовольнити всі вимоги, то організатору залишається лише виконати всі дії, що прописані в рішенні, що було винесено АМКУ

Що стосується самого лоту, з якого розпочався весь цей процес, то визначений переможець анулюється, а всім учасникам доведеться проходити всю процедуру з самого початку, враховуючи процес кваліфікації.

Варто зазначити, що санкції стосовно самого учасника можуть бути різними і тут дуже багато залежить від того, наскільки серйозним було порушення, що це був за лот й так далі. Якщо мова йде про державні закупівлі то і відповідальність замовника буде значно серйознішою.

Чи обов’язково потрібно публікувати звіт про укладений договір в ПроЗорро

Деякі користувачі помилко вважають, що підписання угоди між переможцем та організатором торгів – це кінцева точка, на які закінчується вся процедура. Насправді, після оголошення переможця та підписання договору процедура тільки переходить до активної стадії.

Один з важливих етапів – це підготовка звіту про укладений договір. Це документ, який повинен бути завантажений до системи ПроЗорро протягом 1-го дня з моменту, коли сам договір буде підписаний. 

Якщо говорити простіше, то це один з пунктів, який відноситься до звітності і цей документ автоматично переходить до архіву центральної бази даних. 

  • Сам документ повинен в собі містити:
  • Інформацію про переможця;
  • Відомості про замовника;
  • Умови, на яких укладається угода між учасником та переможцем;
  • Дата підписання угоди;
  • Зобов’язання обох сторін та відведені часові рамки на виконання всіх умов.

Є також ще один схожий документ – це звіт про виконання умов договору. Це вже кінцева звітність, в якій прописується інформація про те, чи були виконані вимоги обох сторін, коли це було зроблено й так далі.

Саме цей документ є фінальною точкою і після того, як звіт про виконання умов договору завантажується до системи ПроЗорро, процедуру можна вважати закінченою. Важливо, щоб всі ці документи були завантажені до ПроЗорро з дотриманням відведених на це часових рамок.